Czym są algorytmy Google i jak działają?

Internet stał się najpopularniejszym źródłem wiedzy i rozrywki. Każdy uczeń czy student codziennie szuka jakiejś informacji, korzystając z wyszukiwarki internetowej. Czy zastanawiałeś się, jak działa Google? Jeśli nie lub nie znalazłeś właściwej odpowiedzi na to pytanie, powinieneś przeczytać ten artykuł.
Co to jest algorytm?
Na początku trzeba sobie uświadomić, czym jest algorytm. Według najpopularniejszej definicji, jest to po prostu przepis, określona reguła działania. Prowadzi on do rozwiązania zadania lub wytłumaczenia działania jakiegoś urządzenia.
Termin „algorytm” najczęściej występuje w dziedzinie wiedzy, jaką jest informatyka lub matematyka. Jest to zatem coś logicznego, opartego na jasnym rozumowaniu i mające jedno rozwiązanie. Przy użyciu algorytmów powstają programy komputerowe. W matematyce algorytmem jest sposób obliczania danego zadania. Tym mianem również możemy nazwać każdy przepis kulinarny.
Algorytmy Google – jak działają?
Analogicznie do powyższej definicji, algorytmy Google są regułą działania tej wyszukiwarki. Przede wszystkim odpowiadają za skanowanie wszelkich stron skatalogowanych w internecie. Dzięki temu działaniu na ekranie użytkownika wyświetlają się odpowiednie informacje. Na pewno niektórzy zastanawiają się, jak to możliwe, że Google wyświetla treści odnoszące się do naszej geolokalizacji. To zasługa algorytmów Google, zaprojektowanych w taki sposób, by potrafiły określić lokalizację urządzenia, z którego aktualnie korzystasz.
Jak umieszczać dane, żeby być zauważonym przez algorytmy Google?
Każdy prowadzący firmę zastanawia się, w jaki sposób zaprezentować się w internecie. Jeśli już myślimy o takim posunięciu niezbędne będzie zatrudnienie specjalistów nie tylko od marketingu, ale też od pozycjonowania treści stron internetowych. Dzięki temu zyskasz na pewno solidne wsparcie działu IT, a strona internetowa twojej firmy znajdzie się na pierwszej stronie wyszukiwań potencjalnego beneficjenta twoich usług.
Słowa kluczowe
Dobrze napisany tekst zawiera słowa kluczowe, na których bazują algorytmy Google. Są one zawarte w wyszukiwanej frazie. Jeśli więc wpiszesz w wyszukiwarkę jakiekolwiek zapytanie, pamiętaj o wyrazach, które są jego esencją. Na przykład, jeśli chcesz sprawdzić pogodę w swojej miejscowości, wystarczy, że wpiszesz: pogoda + miejscowość, która cię interesuje. Aby wyszukiwanie było zawężone możesz dopisać datę.
Stosowanie słów kluczowych nie dotyczy tylko szukającego, ale też zamieszczającego jakieś informacje na stronie internetowej. Ważne jest także aktualizowanie treści. W przeciwnym razie, jeśli użytkownik zobaczy na twojej stronie nieaktualne informacje, istnieje obawa, że już na nią ponownie nie wejdzie. Trzeba pamiętać, że internet to baza stron internetowych twojej potencjalnej konkurencji, jeśli nie zdasz sobie z tego sprawy, nie zajdziesz za daleko z biznesem w sieci.
Różne funkcje algorytmów Google
Algorytmy Google dzielą się ze względu na swoją funkcję. Najbardziej podstawowy z nich to Page Rank, odpowiadający za indeksowanie stron. Kolejny to Panda kontrolująca jakość treści zarówno na stronach nowych, jak i na starych. Algorytm Pingwin ma za zadanie sprawdzanie linków i odnośników. Równie ważnym algorytmem jest Koliber, pokazujący internaucie precyzyjną odpowiedź na zadane pytanie. Algorytm Gołąb skupia się na treści lokalnej, to dzięki niemu wpisując nazwę jakiejś usługi, uzyskujesz wyniki dotyczące twojej miejscowości.
Algorytmy Google – podsumowanie
Po lekturze tego artykułu już na pewno wiesz, czym są algorytmy Google i jak działają. Dowiedziałeś się, że jest ich kilka rodzajów, a każdy z nich jest odpowiedzialny za coś innego. Najważniejszym wnioskiem jest jednak to, że trzeba odpowiednio dobierać słowa, by znaleźć stronę internetową z precyzyjną odpowiedzią na twoje pytanie. Jeśli jesteś przedsiębiorcą chcącym świadczyć usługi online lub zaprezentować się w internecie, już wiesz, że kluczem do sukcesu są ludzie wykwalifikowani do tego, żeby stworzyć profesjonalną stronę twojej firmy.
Autor tekstu: Anna Bigos