Pozycjonowanie stron – skuteczne on-site i off-site SEO

Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona jak najwyżej wyświetlana w wynikach wyszukiwania. W tym celu niezbędne jest stworzenie skutecznej strategii na pozycjonowanie naszej witryny w sieci.
W poniższym artykule wyjaśnimy jak osiągnąć sukces w tej kwestii oraz opiszemy:
- co to jest pozycjonowanie stron,
- jakie czynniki poprawią widoczność naszej witryny,
- korzyści płynące z pozycjonowania.
Zapraszamy do lektury.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie SEO (ang. Search Engine Optimization), polega na uzyskaniu jak najwyższej lokacji naszej witryny w wyszukiwarce Google dla wybranych słów kluczowych.
Tak więc pozycjonowanie strony internetowej to wszystkie działania, dzięki którym poprawimy naszą widoczność w sieci.
Czynniki wpływające na pozycjonowanie
Czynniki, które wpływają na wysokie usytuowanie strony, można podzielić na dwie grupy:
- Wewnętrzne(on-site) – umożliwiają redagowanie zawartości witryny, aby spełniała wymogi algorytmów oraz czytelników.
- Zewnętrzne (off-site) – obejmują działania, wykonywane poza obrębem strony dla poprawy jej widoczności w internecie.
On-site SEO
Do działań wewnątrz naszej witryny, dzięki którym poprawimy jej widoczność w internecie zaliczymy:
- tworzenie wysokiej jakości i unikalnej treści,
- stosowanie linkowania wewnętrznego,
- szybki czas ładowania witryny,
- minifikacja kodu źródłowego,
- przejrzysta i czytelna struktura strony,
- optymalizacja tekstu na stronie,
- przystosowanie do urządzeń mobilnych.
Należy również pamiętać, że merytoryczna treść powinna być dodawana regularnie oraz systematycznie redagowana, czego efektem będzie wyższa ocena przez algorytmy Google.
Off-site SEO
Jak ustaliliśmy wcześniej, w parze z czynnikami wewnętrznymi, powinniśmy prowadzić również działania poza obrębem naszej strony.
Tak więc na pozycjonowanie zewnętrzne mają wpływ czynniki:
- linkowanie zewnętrzne prowadzące do witryny,
- działania promujące w social mediach,
- monitorowanie recenzji i opinii,
- udzielanie się na tematycznych forach,
- udostępnienia zarówno naszej strony, jak i stron zaprzyjaźnionych.
Bardzo ważne również, aby przy działaniach off-site SEO pamiętać o wysokiej jakości naszego produktu i dbałości o obsługę klienta.
Pozycjonowanie strony– jakie przynosi korzyści
Z pewnością zadbanie o wysoką pozycję naszej witryny w wynikach wyszukiwarki Google, zapewni nam i naszej firmie jedynie same profity, do których zaliczymy:
- odnalezienie i eliminację czynników zaniżających pozycję w sieci,
- podwyższenie autorytetu strony,
- wzrost rozpoznawalności naszej marki,
- tworzenie wartościowego contentu,
- edukowanie potencjalnych klientów,
- zwiększenie sprzedaży.
Podsumowanie
Na skuteczne pozycjonowanie SEO, wpływa wiele czynników zarówno tych wykorzystywanych wewnątrz naszej witryny, jak i realizowanych poza jej obszarem.
Należy jednak pamiętać, że po wykonaniu wszystkich wytycznych z powyższego artykułu, stale powinniśmy dbać o uaktualnianie naszej strony.
Redagowane treści to znak dla algorytmów wyszukiwarki, że kontrolujemy i prowadzimy naszą witrynę w odpowiedni sposób.