Pozycjonowanie stron – skuteczne on-site i off-site SEO

Pozycjonowanie stron internetowych

Każdy właściciel strony internetowej chce, aby była ona jak najwyżej wyświetlana w wynikach wyszukiwania. W tym celu niezbędne jest stworzenie skutecznej strategii na pozycjonowanie naszej witryny w sieci.

W poniższym artykule wyjaśnimy jak osiągnąć sukces w tej kwestii oraz opiszemy:

  • co to jest pozycjonowanie stron,
  • jakie czynniki poprawią widoczność naszej witryny,
  • korzyści płynące z pozycjonowania.

Zapraszamy do lektury.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie SEO (ang. Search Engine Optimization), polega na uzyskaniu jak najwyższej lokacji naszej witryny w wyszukiwarce Google dla wybranych słów kluczowych.

Tak więc pozycjonowanie strony internetowej to wszystkie działania, dzięki którym poprawimy naszą widoczność w sieci.

Czynniki wpływające na pozycjonowanie

Czynniki, które wpływają na wysokie usytuowanie strony, można podzielić na dwie grupy:

  • Wewnętrzne(on-site) – umożliwiają redagowanie zawartości witryny, aby spełniała wymogi algorytmów oraz czytelników.
  • Zewnętrzne (off-site) – obejmują działania, wykonywane poza obrębem strony dla poprawy jej widoczności w internecie.

On-site SEO

Do działań wewnątrz naszej witryny, dzięki którym poprawimy jej widoczność w internecie zaliczymy:

  • tworzenie wysokiej jakości i unikalnej treści,
  • stosowanie linkowania wewnętrznego,
  • szybki czas ładowania witryny,
  • minifikacja kodu źródłowego,
  • przejrzysta i czytelna struktura strony,
  • optymalizacja tekstu na stronie,
  • przystosowanie do urządzeń mobilnych.

Należy również pamiętać, że merytoryczna treść powinna być dodawana regularnie oraz systematycznie redagowana, czego efektem będzie wyższa ocena przez algorytmy Google.

Off-site SEO

Jak ustaliliśmy wcześniej, w parze z czynnikami wewnętrznymi, powinniśmy prowadzić również działania poza obrębem naszej strony.

Tak więc na pozycjonowanie zewnętrzne mają wpływ czynniki:

  • linkowanie zewnętrzne prowadzące do witryny,
  • działania promujące w social mediach,
  • monitorowanie recenzji i opinii,
  • udzielanie się na tematycznych forach,
  • udostępnienia zarówno naszej strony, jak i stron zaprzyjaźnionych.

Bardzo ważne również, aby przy działaniach off-site SEO pamiętać o wysokiej jakości naszego produktu i dbałości o obsługę klienta.

Pozycjonowanie strony– jakie przynosi korzyści

Z pewnością zadbanie o wysoką pozycję naszej witryny w wynikach wyszukiwarki Google, zapewni nam i naszej firmie jedynie same profity, do których zaliczymy:

  • odnalezienie i eliminację czynników zaniżających pozycję w sieci,
  • podwyższenie autorytetu strony,
  • wzrost rozpoznawalności naszej marki,
  • tworzenie wartościowego contentu,
  • edukowanie potencjalnych klientów,
  • zwiększenie sprzedaży.

Podsumowanie

Na skuteczne pozycjonowanie SEO, wpływa wiele czynników zarówno tych wykorzystywanych wewnątrz naszej witryny, jak i realizowanych poza jej obszarem.

Należy jednak pamiętać, że po wykonaniu wszystkich wytycznych z powyższego artykułu, stale powinniśmy dbać o uaktualnianie naszej strony.

Redagowane treści to znak dla algorytmów wyszukiwarki, że kontrolujemy i prowadzimy naszą witrynę w odpowiedni sposób.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *