Linkowanie wewnętrzne – jak powinno prawidłowo wyglądać?

Czym jest linkowanie wewnętrzne? Tego dowiesz się, czytając ten artykuł!

Zarówno użytkownicy, jak i algorytmy Google, dużą uwagę przywiązują do przejrzystości strony. Przemyślane rozmieszczenie treści oraz łatwość w poruszaniu po witrynie to obecnie wręcz wymagane minimum. Jednym ze sposobów, na osiągnięcie tego drugiego jest właśnie linkowanie wewnętrzne.

Czym jest linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne jest elementem optymalizacji SEO służącym poprawie nawigowania na stronie. Polega ono na umieszczaniu w treści lub nawigacji strony odnośników do innych adresów URL w obrębie własnej strony. Dzięki temu tekst może odesłać czytelnika do bardziej szczegółowych opisów zagadnień, które są w nim poruszane.

Korzyści płynące z linkowania zewnętrznego

Stosowanie linkowania wewnętrznego niesie ze sobą wiele korzyści. Do najważniejszych z nich należą:

  • ułatwienie nawigacji po stronie – odnośniki dają czytelnikowi możliwość do pełniejszej lektury interesujących go wątków pobocznych; zamiast szukać ciekawiących go fraz w wyszukiwarce, wystarczy, że kliknie odpowiedni anchor i automatycznie przekieruje go do odpowiedniej treści;
  • zmniejszenie współczynnika odrzuceń – bounce rate jest określeniem na sytuację, w której użytkownik wchodzi na stronę, a następnie ją opuszcza, bez przejścia na inne strony w ramach tej samej witryny; dodawanie więc odnośników do treści może zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia takich sytuacji;
  • profesjonalny wizerunek firmy – dostępność dużej ilości rzetelnych i użytecznych informacji buduje autorytet oraz zachęca użytkowników do dłuższego przebywania na stronie. Co z kolei przyczynia się do rozpoznawalności marki, rosnącego zainteresowania przedstawianymi ofertami oraz wzrostu zysków;
  • widoczność w wyszukiwarce – strony z bogatym linkowaniem wewnętrznym są uznawane za ciekawsze i bardziej wiarygodne, a takie właśnie witryny są przede wszystkim wyświetlane przez wyszukiwarkę; dzięki więc dużej ilości jakościowych odnośników strona może zająć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na zwiększenie ruchu oraz ilości potencjalnych klientów;
  • podkreślenie tematu strony – dzięki linkom umieszczonym w kluczowych treściach, roboty Google’a wiedzą, o czym jest dana strona;
  • uniknięcie kanibalizacji w serwisie – mówimy o kanibalizacji, gdy więcej niż jedną podstronę (adres URL) zoptymalizujemy pod to samo słowo kluczowe i ma podobne treści; w takich przypadkach roboty Google’a mają problem z określeniem, która z nich jest właściwa pod dane słowo kluczowe; linkowanie wewnętrzne pomaga zwalczyć tego typu sytuacje.

Jak prawidłowo wykonać linkowanie wewnętrzne?

Dodawanie odnośników zależne jest od publikowanych treści oraz tworzonych podstron, dlatego za każdym razem przebiegać będzie inaczej.

Przy zamieszczaniu linków wewnętrznych warto jednak zwrócić uwagę na kilka kwestii:

  • ilość dodawanych odnośników – zbyt mała ilość odnośników nie wykorzystuje w pełni swoich właściwości; za duża z kolei utrudnia czytelność, a treść nimi wypełniona może zostać uznana za spam;
  • nazwy odnośników – frazy reprezentujące link. A więc te, które po kliknięciu przenoszą do innej podstrony. By jak najlepiej spełniały swoją funkcję, powinny nieść ze sobą zwięzłą i konkretną informację;
  • powtarzalność – linki, które zbyt często powtarzamy na stronie, uznajemy za spam;
  • umiejscowienie linków – im znajdują się one wyżej, tym mają większą wartość, gdyż wyższe jest prawdopodobieństwo, że w ramach ograniczonego nakładu pracy robotów Google, zostaną one zaindeksowane jako pierwsze;
  • poprawne użycie linków – każdy link musi być odpowiedni dla kontekstu linku źródłowego. Tematy strony właściwej oraz tej, do której odsyła odnośnik, powinny w jakiś sposób się pokrywać.

Chcesz dowiedzieć się więcej informacji o linkowaniu wewnętrznym? Zajrzyj na ten blog: https://contentwriter.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *