Ile znaków ma tekst, czyli jak długi powinien być artykuł
Na widoczność strony oraz jej potencjał marketingowy wpływa wiele czynników m.in. właśnie ilość znaków w tekście. Ile znaków ma dobry tekst, który ma potencjał, by zajmować topowe miejsca w wyszukiwarce? Na to pytanie znajdziecie odpowiedzieć w dzisiejszym artykule. Zapraszamy!
Ile zwykle znaków ma tekst?
Otóż przeciętna długość tekstu, zależy od jego rodzaju. Dlatego poniżej omówimy poszczególne typy treści, tak aby wszystko stało się jasne i nabrało sensu. Warto przypomnieć, że jedna strona mieści ok. 2800 znaków ze spacjami (zss).
Wpisy na bloga
Artykuł blogowy może liczyć od 2500 do 10 000 znaków ze spacjami.
Zwykle dobrze zbudowany artykuł ma ok. 5000 zzs. Optymalna ilość znaków w tekście zależy też od złożoności omawianego tematu oraz tego, co przygotowała konkurencja.
Na długość tekstu ma również wpływ marketingowy, który obecnie brzmi „im więcej contentu, tym lepiej”. Dobrze jest więc stawiać na dłuższe formy pisemne, jeśli istnieje taka możliwość. Co więcej, takie podejście wpłynie pozytywnie na wyniki SEO.
Opisy produktów
W świecie internetowej sprzedaży opis produktu ma zwykle od 500 do 2000 zss.
Można również znaleźć strony, które stawiają na znacznie dłuższe opisy produktowe liczące aż 5000 zzs. Jednak w takich w przypadkach, należy obrać pewną strategię.
Mianowicie, uwaga przeciętnego klienta skupia się jedynie na początku tekstu, dlatego pierwsze 500 zzs powinno przeznaczyć się na treść sprzedażową, a pozostałe znaki można przeznaczyć na wiadomości techniczne oraz budowę tekstu pod SEO.
Jeśli nie zależy Wam na pozycjonowaniu, spokojnie możecie „zamknąć” opis produktu w ok. 500 zzs.
Opisy kategorii
Opis kategorii zwykle liczy od 1000 do 8000 zzs.
Przy tym rodzaju treści powinniście nastawić się na dłuższą formę, gdyż ich głównym przeznaczeniem jest wzmocnienie pozycjonowania w wyszukiwarce. Użycie większej ilości znaków pozwoli na zamieszczenie większej liczby fraz kluczowych oraz linków wewnętrznych w tekście, a co za tym idzie, zwiększy widoczność całego asortymentu.
W tym przypadku kierowanie się zasadą „im więcej contentu, tym lepiej” ponownie znajdzie uzasadnienie.
Teksty sprzedażowe na Allegro i OLX
Treści przeznaczone na portale aukcyjne mają zwykle od 500 do 2000 zzs.
Głównym celem tekstów sprzedażowych na serwisach typu Allegro i OLX jest właśnie sprzedaż, więc optymalizowanie tekstu pod SEO nie gra tutaj roli.
Posty na Facebooka i Instagrama
W tym przypadku sprawa ponownie nie jest taka prosta. Długość postów na social mediach powinna być dostosowana do celu marketingowego, który chcielibyście osiągnąć.
Treści na Facebooku i Instagramie powinny mieć:
- slogany oraz teksty, które mają budować rozpoznawalność od 50 do 200 zzs,
- posty, które mają kreować aktywność na fanpage’u od 200 do 2000 zzs,
- specjalistyczne wpisy, które mają budować ekspercki wizerunek oraz budować branżowy content od 1000 do 3000 zzs.
Podsumowanie
Jak mogliście zauważyć, nie istnieje złoty środek, jeśli chodzi o długość treści. To, ile znaków ma tekst, powinniście uzależnić od jego rodzaju, przeznaczenia, celu marketingowego oraz budżetu, jakim dysponujecie.