Czym jest cornerstone content i jak go stworzyć?

W poniższym artykule dowiesz się, czym jest cornerstone content. Sprawdź koniecznie!

Słowo cornerstone w architekturze opisuje fundament budowli. W połączeniu ze słowem content nabiera nowego znaczenia. Jakiego? O tym w dzisiejszym artykule. Dowiecie się, czym jest cornerstone content i jak go stworzyć.

Czym jest cornerstone content?

Zacznijmy od definicji. Cornerstone content opisuje najważniejsze treści na naszej stronie, jednocześnie tworząc semantyczną podstawę do dalszej rozbudowy. Jeśli stworzylibyście precyzyjny opis zainteresowań strony zawierający jedynie kilka stron i słów kluczowych, otrzymalibyście właśnie cornerstone content.

Dlaczego jest ważny?

Powodów jest kilka. Między innymi ten typ contentu:

  • streszcza tematykę strony oraz rodzaj zawartości, który oferuje;
  • stanowi fundament pod dalszą rozbudowę strony.

Oczywiście podane wyżej powody nie są jedynymi. Cornerstone może być również rozumiany jako styl opracowania danego zagadnienia. Nie liczy się, gdzie umieścimy stworzone treści. Ważne jest, chociażby merytoryczne omówienie tematu, oryginalność, źródła, linki i szeroko rozumiana poprawność językowa. Właśnie te czynniki wpływają na ocenę tekstu przez wyszukiwarkę Google.

Zamiast tworzenia kilku artykułów na ten sam temat, lepiej stworzyć jeden solidny tekst zawierający te same informacje. Dodatkowo, jeśli umiejętnie zamieścicie w nim linkowanie wewnętrzne, ułatwicie algorytmom określenie tematyki Waszej strony, co wpłynie korzystnie na pozycjonowanie.

Jak stworzyć cornerstone content?

Korzyści, jakie płyną ze stworzenia cornerstone contentu, na pewno Was przekonały i pewnie zadajecie sobie pytanie, jak to zrobić? Już spieszymy z wyjaśnieniami. Podane niżej kroki są uniwersalne, zatem nie ma znaczenia, czy tworzycie stronę od nowa, czy chcecie skupić się na istniejącej już witrynie.

Krok 1 – Zidentyfikuj i wybierz słowa kluczowe

Do wykonania tego kroku potrzebna będzie rzetelna analiza wyszukiwanych słów kluczowych na Waszej stronie. Wcześniej omówiona zawartość powinna być tworzona na te najczęściej wyszukiwane lub te, na które chcecie pozycjonować w przyszłości. Druga opcja zależy od indywidualnych planów i celów marketingowych.

Krok 2 – Stwórz/ulepsz treści dla słów kluczowych

W tym kroku macie dwie opcje: stworzenie zupełnie nowego artykułu od podstaw lub ulepszenie już istniejącego. Niezależnie, na co się zdecydujecie, pamiętajcie o zasadach tworzeniu treści i zachowaniu jak najwyższych standardów. Z pozoru podkręcenie istniejącego artykułu może wydawać się łatwiejsze, jednak w praktyce to zadanie może być tak samo czasochłonne, jak tworzenie od podstaw, ponieważ nie wystarczy jedynie wrzucić słów kluczowych do tekstu. Liczy się jakość!

Krok 3 – Wybierz wersje long-tail, stwórz dla nich strony i zadbaj o linkowanie wewnętrzne

Nie bójcie się, każdy etap omówimy osobno.

Zacznijmy od wersji long-tail. Dla każdego słowa kluczowego powinniście również znaleźć jego dłuższe wersje. Przykładowo, jeśli chcecie pozycjonować na słowo „kurtka”, to fraza „kurtka przeciwdeszczowa” będzie wersją long-tail. Pamiętajcie, aby wybrać tylko takie wersje, które rzeczywiście są rozwinięciem Waszego słowa kluczowego.

Teraz przyszedł czas na stworzenie osobnej podstrony dla każdej z dłuższych fraz kluczowych. Nadal liczy się wysoka jakość!

To wszystko w całość połączy odpowiednio wykonane linkowanie wewnętrzne. Jeśli cornerstone content to fundament naszej strony, musimy to wszystko ze sobą zgrać. Każda podstrona stworzona dla frazy long-tail musi zawierać link prowadzący do głównej (fundamentalnej) treści.

Zastosowanie takiego schematu ułatwi przeglądarce zorientować się na naszej stronie. Wyszukiwarka uzna artykuł za najważniejszy, jeśli zauważy, że większość artykułów odnosi się do niego. A właśnie taki efekt chcemy uzyskać.

Oczywiście taki schemat możemy powtórzyć wielokrotnie dla każdego słowa kluczowego. Choć to bardzo czasochłonne zadanie, efekty mogą być spektakularne. Co więcej, skorzysta na tym nie tylko wyszukiwarka, ale także użytkownicy, którym ułatwicie poruszanie się po stronie.

Czym jest cornerstone content – podsumowanie

W pozycjonowaniu jedno jest pewne – na każde słowo kluczowe znajdzie się konkurencja. Mniejsza lub większa, ale jednak. Dlatego warto jak najlepiej przygotować stronę, zarówno jeśli chodzi o treść, jak i aspekt strukturalny. Cornerstone content powstał po to, aby ułatwić to zadanie, więc korzystajcie z niego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *