Content marketing – czy pomoże zwiększyć zyski mojej firmy?

Po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział, jakie korzyści przyniesie Ci odpowiedni content marketing!

Z różnych definicji content marketingu można wywnioskować, że jest to tzw. marketing treści.
To sposób na pozyskiwanie klientów w Internecie, dzięki publikowaniu treści wartościowych
dla konkretnej grupy odbiorców. Jego celem jest zwiększenie wyników biznesowych firmy. Sprawdź, jakie korzyści może przynieść Ci content marketing!

W jaki sposób wykorzystać potencjał content marketingu?

Poszczególne strategie content marketingu pozwalają osiągać różne korzyści. Można je stosować łącznie, zacząć od jednej, a następnie dołączyć inną lub wykorzystać tylko jedną. Taktyka,
którą tu zastosujemy, będzie zależna od profilu naszej firmy oraz bieżącej sytuacji na rynku.
Mamy do dyspozycji następujące metody:

  • User Generated Content – np. komentarze, zdjęcia lub hashtagi. Są to treści generowane przez odwiedzających stronę. Pozwalając klientom na współtworzenie swojej witryny, firma wchodzi z nimi w interakcję. Dzięki temu konsumenci zaczynają identyfikować się z marką
    i darzyć ją zaufaniem.
  • topical authority – czyli „autorytet tematyczny”. Google oceni naszą witrynę wyżej, jeżeli zamieścimy na niej artykuły, poruszające różne zagadnienia, ale ze stosunkowo wąskiej
  • evergreen content – czyli żywotność treści w wyszukiwarce. Należy dołożyć starań,
    aby zawartość naszej strony się nie dezaktualizowała. Dzięki temu ruch na niej się ustabilizuje, a jej widoczność nie zaniknie. Jeśli o to nie zadbamy, Google, w trosce o wysoką jakość udostępnianych treści, przestanie ją wyświetlać.

Jakie korzyści przyniesie mi content marketing?

  • budowanie wizerunku firmy – profesjonalne treści na stronie wzbudzają zaufanie klienta, gdyż świadczą o wysokiej jakości oferowanych usług. Klient utożsamia się z marką,
    co znacznie zwiększa jego potencjał zakupowy;
  • poprawa wyników pozycjonowania – publikowanie merytorycznych treści sprawi, że Google będzie wyświetlać naszą stronę, co przełoży się na zwiększony ruch na niej;
  • poważni klienci – zyskamy solidnych partnerów biznesowych, którzy zainteresowali się naszą stroną ze względu na jej zawartość, a nie klikając w przypadkową reklamę;
  • zwiększona sprzedaż – umiejętne zastosowanie języka korzyści pomoże przekonać konsumentów, że to właśnie nasz produkt lub usługę powinni kupić.

Skąd będę wiedzieć, że to działa?

O efektach content marketingu poinformują nas wskaźniki KPI (Key Performance Indicators),
które mierzą stopień realizacji celów organizacji. Należą do nich:

  • ilość czasu spędzonego na stronie – wg Googla, im dłużej użytkownik korzysta ze strony,
    tym lepiej świadczy to o jej zawartości,
  • UV (unique visits) – zliczana na podstawie indywidualnych adresów IP liczba unikalnych odwiedzin. Określa, do ilu osób rzeczywiście dotarły nasze treści,
  • bounce rate (współczynnik odrzuceń) – procent osób, które opuszczają stronę,
    nie podjąwszy żadnego działania. Oczywiście, im ta wartość mniejsza, tym lepiej dla naszej firmy.

Kiedy content marketing nie jest dla mnie?

Kiedy przedsiębiorstwo jest nowe i zależy nam, aby szybko zaistniało na rynku, raczej zrezygnujemy
z content marketingu, którego tworzenie wymaga nakładu pracy i czasu, a efekty nie są widoczne
od razu. Ponadto, jeśli firma należy do popularnej branży z dużą konkurencją, naszym treściom może być trudno dotrzeć do odbiorców.

Podsumowanie

Ogólnie, nie ma przeciwwskazań do stosowania content marketingu, jednak należy go bezwzględnie dostosować do możliwości firmy. Zanim zdecydujemy się na konkretne strategie, określmy dokładnie nasze biznesowe cele, wysokość budżetu i możliwości konkurencji. Tylko działając świadomie, zdołamy w pełni wykorzystać potencjał content marketingu do zwiększenia zysków naszej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *