Jak napisać reklamę w kilku prostych krokach?

Kultowe sformułowanie „reklama dźwignią handlu”, mimo upływu lat, nie straciło na aktualności. Przeciwnie, w dobie powszechnego konsumpcjonizmu, jeszcze bardziej podkreśla znaczenie reklamy w procesie sprzedaży. Współczesny handel praktycznie nie istnieje bez odpowiednich działań marketingowych. A skoro musi być marketing, to musi być odpowiednia reklama. Jak napisać reklamę tak, aby była ona efektywna i skuteczna? Sprawdźmy.
Jak napisać reklamę?
Oczekiwania i preferencje konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Dotychczasowe produkty stają się dla nich niewystarczające. Potrzebują nowych bodźców, bardziej zaawansowanych technologicznie i przyjaznych dla środowiska produktów. Specjaliści na bieżąco starają się analizować ich potrzeby oraz opracowywać nowe techniki i narzędzia marketingowe. Zmienia się sposób prowadzenia kampanii marketingowych, ich styl i metody. Wciąż jednak najbardziej efektywnym narzędziem marketingowym pozostaje reklama, dlatego warto ją w odpowiedni sposób napisać. Aby to zrobić, musimy określić cel reklamy. Od niego będzie zależała jej specyfika i treść.
Budowa rozpoznawalności marki
Głównym zadaniem reklamy jest dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów oraz poinformowanie ich, że dana firma istnieje na rynku. Najważniejszy jest chwytliwy, prosty i łatwy do zapamiętania przekaz. Istnieje spora szansa na to, że duża część odbiorców zapamięta daną reklamę, a w konsekwencji w późniejszym czasie staną się potencjalnymi klientami. Przy pisaniu tego typu reklamy nie jest ważna cała oferta produktowa czy opowieść o firmie, ale kreatywny i przykuwający uwagę tekst. Im większa grupa docelowa odbiorców, tym prostszy przekaz.
Konwersja
W tym przypadku głównym zadaniem reklamy jest wzrost przychodów ze sprzedaży. W jaki sposób? Za pomocą konwersji! Reklama kierowana jest do odbiorców, którzy kojarzą już daną firmę. Jej celem jest nakłonienie ich do skorzystania z oferty. Przy pisaniu tego typu reklamy, bardzo ważnym elementem jest pokazanie korzyści płynących z zakupu produktu czy usługi. Musimy poinformować użytkowników, co zyskają, jeśli zdecydują się wydać pieniądze na ten produkt i dlaczego warto to zrobić. Informacje o korzyściach mają największy wpływ podczas decyzji zakupowej, nie należy jednak przesadzać z superlatywami, bo efekt może być odwrotny, a klienci skorzystają z usług konkurencji.
Jak napisać reklamę – na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
Przy pisaniu reklamy ważny jest nie tylko cel marketingowy, ale także specyfika firmy i branży, w jakiej działa oraz jej klienci. Musimy dopasować treść reklamy do konkretnego odbiorcy. Przed przystąpieniem do pisania reklamy, warto określić grupę docelową i to do niej dobrać odpowiedni styl i język. Treść reklamy skierowana do młodzieży będzie inna niż ta, adresowana do osób starszych czy młodych matek.
Podsumowanie
Pisanie reklamy nie należy do rzeczy najłatwiejszych. Odpowiednie sformułowanie treści jest w stanie zapewnić dużą konwersję, wzrost rozpoznawalności marki i duży zysk ze sprzedaży. Tekst reklamy zależy głównie od celu marketingowego, specyfiki firmy oraz grupy docelowej, do jakiej jest skierowana. Warto zatem odpowiednio poświęcić chwilę czasu, ponieważ jak mawia Henderson Stuart „prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”.