AnswerThePublic skarbnicą pomysłów na content marketing
Jak pozyskać nowych klientów, którzy jeszcze nie słyszeli o naszej firmie, a aktywnie korzystają z wyszukiwarki Google? W jaki sposób poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce i zwiększyć swoje zyski? Za pomocą content marketingu, czyli użytecznych treści, które dostarczają czytelnikowi ciekawych i przydatnych informacji o ofercie lub związanym z nią zagadnieniem. Wiele firm dostrzegło już potencjał content writingu i regularnie publikuje na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych profesjonalne treści. Ale nawet najlepsze teksty nie zostaną przeczytane, jeśli nie będą odpowiadały na rzeczywiste zapytania odbiorców. Prawdziwą sztuką jest publikować treści, które idealnie odpowiadają na potrzeby i zapytania użytkowników. Brzmi nieźle, ale jak mogę sprawdzić, czego dokładnie szukają internauci? Zapytaj AnswerThePublic! Poniżej krótki przewodnik, czym jest i jak korzystać z tego narzędzia.
AnswerThePublic – co to jest?
AnswerThePublic to internetowe narzędzie SEO, które dla dowolnego zapytania prezentuje zestawienie najczęściej pojawiających się słów kluczowych i formułowanych pytań w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu dowolnej frazy aplikacja wyświetla wizualizacje i tabele, które pokazują, w jaki sposób użytkownicy zadają wyszukiwarce pytania. AnswerThePublic jest skarbnicą informacji i gotowych pomysłów na content. Narzędzie to jest darmowe, ale ma pewne ograniczenia i limity. Bez wykupionego abonamentu można skorzystać z niego tylko dwa razy dziennie.
O contencie więcej przeczytasz na stronie https://copyseo.pl/content/
Jak działa to narzędzie?
Używanie narzędzia AnswerThePublic jest proste i intuicyjne. Interface w języku angielskim również nie powinien nikomu sprawić trudności. Wystarczy wpisać interesującą nas frazę kluczową w pole wyszukiwania, wybierać region oraz język i voilà! Po kilku sekundach otrzymujemy gotowe wyniki i masę pomysłów na nowe treści.
Dla niniejszego artykułu wykorzystany frazę copywriting, aby móc jeszcze lepiej zobrazować działanie AnswerThePublic. Po chwili otrzymujemy gotową wizualizację z najczęściej pojawiającymi się zapytaniami dotyczącymi copywritingu.
AnswerThePublic dla frazy copywriting wyświetliło 14 propozycji zapytań, które z powodzeniem możemy wykorzystać przy tworzeniu artykułów na blogi, poradników, czy słowników pojęć. Każdy z wyników opatrzony jest kółeczkiem, oznaczającym konkurencyjność danego zapytania. Im jaśniejsze, tym mniej popularna fraza i większa szansa na zbudowanie widoczności w wyszukiwarce. Wyniki mogą być również wyświetlone w postaci tabeli. Wystarczy tylko zmienić sposób prezentacji danych nad wizualizacją.
Narzędzie AnswerThePublic pokazuje również wyniki dla frazy kluczowej z przyimkami oraz porównania i konfrontacje z innymi frazami. Na końcu znajduje się spis alfabetyczny wszystkich zapytań, nie tylko w języku polskim. Co więcej, wszystkie wyniki można pobrać na dysk komputera, aby móc korzystać z nich w przyszłości.
O prawidłowym doborze fraz kluczowych przeczytasz tutaj.
AnswerThePublic jako wsparcie dla copywriterów
AnswerThePublic jest narzędziem powszechnie wykorzystywanym przez copywriterów. Pomysły, nawet najlepszego copywriera, na unikalne artykuły mogą się kiedyś wyczerpać, dlatego warto sięgać po tego typu narzędzia. Nie tylko wpadniemy na nowe idee, ale także będziemy w stanie dostarczyć czytelnikom dokładnie takich treści, jakich poszukują.
Podsumowanie
Jak widać, AnswerThePublic jest prostym i niezwykle przydatnym narzędziem, nie tylko dla copywriterów, ale także dla firm regularnie zamieszczających treści w internecie. Warto zadbać o to, aby publikowane artykuły wychodziły naprzeciw internautom i dostarczały im użytecznych informacji. Ciekawe treści zwiększają konwersję i liczbę potencjalnych klientów, co przekłada się na większą sprzedaż i zysk, a przecież o to w tym wszystkim chodzi.