Jak prowadzić blog firmowy i czy w ogóle warto to robić?

Jak prowadzić blog firmowy i czy w ogóle warto to robić

Czy jesteś właścicielem firmy? A może zaczynasz przygodę z własnym biznesem? Z pewnością w obydwu przypadkach chciałbyś przyciągnąć jak najwięcej klientów. Świetnie! Ale co dalej? Czy sama strona internetowa wystarczy? Co zrobić, aby pokazać się z jak najlepszej strony i zwiększyć ruch na witrynie www? Słyszałeś o blogu firmowym? Czytaj dalej, a dowiesz się, jak prowadzić blog firmowy i czy w ogóle warto to robić.

Co to jest blog firmowy?

Blog dotychczas kojarzył się z pamiętnikiem internetowym, ale tak naprawdę to bardzo skuteczne narzędzie promocji firmy w Internecie. Wspomaga kreację wizerunku, sprzedaż i budowanie relacji z klientami. Ogólnie mówiąc blogowanie to publikowanie serii wpisów, artykułów i poradników związanych z działalnością firmy.

Jak prowadzić blog firmowy?

Wyobraź sobie, że rozpoczynasz pracę jako copywriter. Zastanawiasz się, jak pozyskać klientów, zdobyć nowe zlecenia. Wysyłasz cv, korzystasz z dedykowanych portali i wreszcie decydujesz się na założenie bloga firmowego. Jak zatem prowadzić blog firmowy?

Prowadzenie bloga firmowego – wskazówki

Ludzie chcą rozwiązać swój problem lub poznać odpowiedzi na konkretne pytania. Pisząc bloga firmowego pokażesz im rozwiązanie i zainspirujesz. Sprawdź, jak prowadzić bloga:

  • Wygląd bloga firmowego – zadbaj o to, żeby blog wiązał się graficznie z Twoją stroną internetową, wpisy wyświetlały się poprawnie, a reklamy nie zasłaniały treści. Czytelny i przejrzysty blog sprawi, że liczba zadowolonych czytelników będzie się sukcesywnie powiększać;
  • Odpowiedni język – błędy ortograficzne i gramatyczne są zakazane! Język powinien być prosty i konkretny. Zadbaj o bezpośrednią komunikację (zwrot „Ty”). Dzięki temu zmniejszysz dystans;
  • Call to action – czyli wezwanie do działania. Postaraj się na końcu tekstu wstawić takie CTA, aby miało związek z tematem wpisu. Np. „Chcesz nauczyć się perfekcyjnie obcego języka? Sprawdź ofertę naszych kursów”;
  • Właściwy dobór tematów – na blogu firmowym, jak sama nazwa wskazuje, należy spodziewać się treści związanych z Twoją firmą. Nie pisz o tym, na czym się nie znasz, czego nie masz w asortymencie;
  • Regularność wpisów – zadbaj o systematyczne wpisy. W ten sposób zyskasz i zatrzymasz przy sobie czytelników;
  • Różnorodne treści – warto urozmaicić blog, aby nie składał się on wyłącznie ze słowa pisanego. Intrografika, krótkie filmy, wyliczenia i podsumowania to elementy, które dobrze działają na czytelnika;
  • Komentarze – możesz umożliwić komentowanie wpisów. Odpowiadaj na komentarze (również negatywne), dzięki temu zacieśnisz więzi z czytelnikiem i zadbasz o wizerunek firmy. Wypowiedzi klientów mogą być inspiracją do tworzenia kolejnych wpisów na bloga;
  • Promowanie bloga firmowego – podawaj link do swojego bloga w social mediach zarówno na własnym profilu jak i w grupach tematycznych, umieść go także na stronie internetowej.

Czy warto prowadzić blog firmowy?

Zakładając blog firmowy zapewne będziesz zastanawiać się, czy w ogóle warto to robić. Jeśli chcesz się dowiedzieć, co możesz zyskać, czytaj dalej.

  • Wizerunek – Twój blog to promocja Twojego biznesu i Ciebie jako eksperta w danej dziedzinie. Zyskujesz autorytet w branży;
  • Potrzeby klientów – tworząc treści i poznając potrzeby klientów poprawisz jakość produktów lub wprowadzisz nowe opcje;
  • Większa sprzedaż – im więcej czytelników przyciągnie Twój blog, tym większe szanse, że staną się oni potencjalnymi klientami. Tym samym osiągniesz większą sprzedaż;
  • Lepsze pozycjonowanie – blog firmowy z regularnymi i wartościowymi wpisami to ważne narzędzie w pozycjonowaniu strony.

Blog firmowy – podsumowanie

Jak zatem widzisz w prowadzenie bloga trzeba włożyć sporo wysiłku. Ale pamiętaj, że i w tym przypadku cierpliwość i systematyczna praca popłaca 😊. Czas, który poświęcisz na tworzenie perfekcyjnych treści na blogu, zaowocują w przyszłości. Prowadź blog firmowy, pokaż się z jak najlepszej strony i zyskaj nowych klientów!

Autor tekstu: Magdalena Chodnicka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *