Jak pisać teksty na stronę internetową? Przydatne wskazówki

Jak pisać teksty na stronę internetową? Przydatne wskazówki

Teksty na stronę www są bardzo ważne, a zarazem trudne do napisania. Ważne, ponieważ mają przybliżyć czytelnikom wizerunek firmy oraz sprawić, by była widoczna podczas wyszukiwania. Trudne do napisania, bo nie ma określonego schematu, co wynika ze zróżnicowania stron internetowych. Czym więc trzeba się kierować, aby pisać jak najlepsze teksty na stronę internetową?

Co musimy wiedzieć przed przystąpieniem do pisania tekstu na stronę www?

Musimy zdać sobie sprawę z tego, co jest celem tworzenia stron internetowych i po co pisze się treści na te strony.

Celem jest przede wszystkim pozycjonowanie oraz poznawanie i wzmacnianie wizerunku firmy. Strona internetowa ma przybliżyć klientom firmę: historię jej powstania czy zakres oferowanych usług po to, by zainteresować, a w przyszłości zatrzymać odbiorców.

Obowiązkowo powinno się także zaznajomić z szablonem strony, na którym przyjdzie nam pisać. Poznać markę klienta i – jeśli wymaga tego sytuacja – zapoznać się z dziedziną, w której pracuje, tak aby stworzony tekst był jak najlepszy merytorycznie.

Jak pisać teksty na stronę internetową?

Poniżej przedstawiamy przydatne wskazówki podczas pisania tekstów na stronę internetową.

Wytyczne

Osoba pisząca powinna znać podstawowe pojęcia i normy przyjęte w pisaniu różnego rodzaju tekstów. Następnie powinna zapoznać się z wytycznymi klienta, czyli wskazówkami odnośnie do tego, jakiego tekstu oczekuje.

Budowa tekstu

Po pierwsze, tekst na stronę internetową powinien liczyć od 1000 do 10000 tysięcy znaków ze spacjami. Takie są ogólnie przyjęte normy, warto jednak zawsze zasięgnąć opinii klienta, jakiej długości tekstu on oczekuje, a także dopasować ją do tematu, o którym mamy pisać. Jak łatwo się domyślić, innej długości tekstu będzie oczekiwać klient w przypadku krótkiej informacji dotyczącej np. zalet firmy, a innej w przypadku prezentacji usług.

Kolejne ważne aspekty to tytuł i słowa kluczowe. Jeśli klient ich nie podał, warto go o nie dopytać, by uniknąć sytuacji, w której okaże się, że nie zostały spełnione jego oczekiwania.

Nagłówki to ten element tekstu, który najbardziej przyciągnie wzrok potencjalnego odbiorcy. Najbardziej rzucają się w oczy i powinny zawierać treść, która zainteresuje czytelnika na tyle, by przeczytał całość. W nagłówkach powinny zostać umieszczone frazy kluczowe, ogólne zagadnienia, które będziemy poruszać. Śródtytuły z kolei zawierają bardziej szczegółowe informacje danego zagadnienia.

Bardzo ważnym elementem podczas tworzenia tekstu jest ustalenie grupy docelowej, dla której będzie on przeznaczony. W zależności od niej piszący będzie dostosowywał charakter swoich tekstów do innych elementów.

Czy wszystkie teksty na stronę www są takie same?

Oczywiście, że nie. Teksty na strony mają to do siebie, że każdy z nich jest inny. Wpływa na to wiele czynników, a najważniejszym z nich jest dopasowanie tekstu do szablonu. Owszem, wraz ze zdobywanym doświadczeniem każdy copywriter zorientuje się, co się powtarza lub jakie elementy są podobne. Nie gwarantuje to jednak ujednolicenia treści.

Teksty na strony internetowe – podsumowanie

  1. Przed przystąpieniem do pisania tekstu na stronę internetową koniecznie trzeba zapoznać się z podstawowymi wytycznymi klienta i ogólnie przyjętymi zasadami dla danego rodzaju tekstu.
  2. Należy zastanowić się nad celami, jakie kierują klientem i co chce osiągnąć poprzez dany tekst na stronie www.
  3. Trzeba zrobić dobry i rzetelny research, tak by dogłębnie poznać klienta i jego usługi, a także posiąść odpowiednią wiedzę do napisania merytorycznie dobrego tekstu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *