Copywriter – co to za zawód? Kim jest?
Ukończenie szkoleń i kursów tak naprawdę nie nadają prawnie tytułu copywritera. Predyspozycje do zawodu definiują umiejętności pisania treści, często określane „lekkim piórem” oraz posiadanie wiedzy, którą nabywa się w trakcie pracy z tekstem. Co zatem zrobić, aby zostać copywriterem? Kim tak naprawdę jest copywriter? Odpowiedź znajdziesz poniżej!
Copywriter – określenie rodzaju działalności
Klasyfikacja prowadzonej działalności gospodarczej nie została określona pod zawód copywritera. PKD, pod którym jest rejestrowana firma to PKD 90.03.Z, czyli artystyczna i literacka działalność twórcza. Tylko jak pod tą grupę zaliczyć teksty pisane pod wymogi SEO? Warto do swojej firmy dopisać PKD 73.11.Z, która klasyfikuje działalność agencji reklamowej. Posiadanie tych dwóch kodów pomoże uniknąć ewentualnych problemów w przypadku indywidualnej interpretacji Izby Skarbowej.
Copywriter – jak nim zostać?
Korzystanie z oferowanych szkoleń z zakresu copywritingu, ogólnie pojętego marketingu Internetowego wpływa na polepszenie warsztatu pisarskiego. Niczym jest to jednak bez posiadania lekkości w pisaniu, formułowania myśli i przelewaniu ich na papier. Warunkiem koniecznym jest czytanie książek, które wzbogaca słownictwo i wspiera wiedzę z zakresu zawiłości języka polskiego. Poprawna stylistyka i znajomość ortografii to podstawa w tym zawodzie. Zaznajomienie się z literaturą pozwala na wyeliminowanie niepoprawnych związków słów, które znane są z języka potocznego.
Oto kilka przykładów:
- tautologii; poprawny i prawidłowy, ale jednak, jeszcze w dodatku,
- pleonazmu; okres czasu, kopnąć nogą, wzajemna współpraca.
Przede wszystkim zawód copywritera jest związany z nieustanną nauką i magazynowaniem wiedzy z zakresu różnych dziedzin. Przygotowanie do napisanie tekstu specjalistycznego wiąże się z dotarciem do informacji źródłowych w danej dziedzinie. Pisanie treści pod wymogi SEO wymagają śledzenia na bieżąco zmian zachodzących w algorytmach.
Praca copywritera – charakterystyka
Nadrzędnym zadaniem w pracy copywritera jest tworzenie treści, która potrafi przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, celem sprzedaży towarów czy usług.
SEO copywriter zajmuje się tworzeniem tekstów zgodnie z zasadami SEO. Celem treści jest poprawa pozycji w wyszukiwarce internetowej, czyli pozycjonowanie. Nieustanne szukanie harmonii pomiędzy pisaniem tekstów dla użytkownika i dla algorytmów, to charakterystyka SEO copywritera. Obok wartości merytorycznej w tekście, twórca zamieszcza frazy kluczowe, które posiadają swoje zadania do realizacji.
Content writer tworzy zatem teksty specjalistyczne. Posiadanie wiedzy z danej branży i umiejętność wyszukiwania informacji charakteryzuje tego twórcę. Zdolność pisania w prosty sposób o trudnych zagadnieniach to również duży atut. Zawarcie wiedzy to nie wszystko, struktura tekstu musi odpowiadać wymogom SEO.
Marketing copywriter zajmuje się układaniem sloganów reklamowych, konstruowaniem ulotek. Z użyciem perswazji wspomaga realizacje sprzedaży.
Copywriter – zawód przyszłości
Praca copywritera jest niezwykle popularna, w związku z tym wiąże się z dużą konkurencją. Nie wymaga określonego wykształcenia, a codzienne tworzenie treści z pewnością poprawia warsztat pracy. Chęć do nauki, miłość do literatury oraz myślenie kreatywne to cechy charakterystyczne dla tego zawodu.