Landing page – jak zachęcić klienta do zakupu?
Landing page to strona, na której użytkownik „ląduje”, czyli zostaje przekierowany, po kliknięciu linku albo reklamy. Nie jest to witryna firmy, a strona sprzedażowa, która ma na celu zachęcenie do podjęcia określonego działania. Po zapoznaniu się z ofertą klient powinien, przykładowo, dokonać zakupu produktu/usługi czy zapisać się do newslettera. Celem landing page jest zwiększenie konwersji, czyli przemiany klientów biernych w aktywnych. Aby było to możliwe, musi ona spełniać określone warunki.
Nie może być nudno! Jak skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorcy?
Zawartość landing page musi być na tyle zajmująca, aby odbiorca nie znudził się w połowie czytania. Można posłużyć się interesującą historią (storytelling): jeżeli klient będzie się identyfikował z opisanymi postaciami, uda się wzbudzić u niego pozytywne emocje, które, zapewne, przeniesie na produkt lub usługę. Oferta musi być unikalna, wyróżniać się na tle konkurencji, a copywriter powinien przedstawić jej zalety tak, aby upewnić klienta, że rzeczywiście na niej skorzysta. Można także uprzedzić ewentualne zarzuty wobec produktu – dowiedzieć się, jakie są jego słabe punkty i przedstawić kontrargumenty. W zachęceniu do zakupu pomocne okażą się rekomendacje autorytetów – ekspertów z danej branży lub zadowolonych klientów. Pamiętać należy, aby treści były merytoryczne i przedstawione zwięźle.
Jak redagować treści na landing page?
Język musi być dostosowany do odbiorców i zrozumiały dla nich – trzeba precyzyjnie określić grupę docelową i „pod nią” pisać, używając odpowiednich, perswazyjnych sformułowań. Istotne jest stosowanie języka korzyści oraz emocji – odwoływanie się do nich ma duży wpływ na podejmowanie decyzji przez klientów.
Czy treści na landing page optymalizować pod SEO?
Jeżeli strona funkcjonuje jako osobna wizytówka, nie musi być optymalizowana pod SEO. Jeżeli, natomiast, jest dużym, nieodłącznym elementem witryny firmy, wówczas należy to zrobić. W tym celu trzeba wybrać słowo kluczowe i zamieścić je w kilku miejscach – w treści strony, w nagłówkach, w adresie URL strony, w alternatywnym tekście obrazu. Aby jeszcze zwiększyć ruch organiczny w wyszukiwarce, można dodać kilka synonimów słowa kluczowego.
Struktura tekstu na landing page
Tekst na landing page powinniśmy skonstruować zgodnie z kilkoma zasadami:
- chwytliwy nagłówek – ma przyciągnąć uwagę odbiorcy i zachęcić do czytania,
- przedstawienie oferty – zdefiniowanie, czego strona dotyczy,
- pokazanie korzyści – przedstawienie konkretnych zysków dla klienta,
- pisany bezpośrednio do odbiorcy,
- hasłowość – powinien zawierać więcej nagłówków i haseł, niż bloków tekstu,
- właściwie sformułowane przyciski CTA – umieszczone w kilku miejscach w tekście, umożliwią klientowi faktyczne podjęcie działania.
Zawsze można poprawić
Landing page można, a nawet trzeba, stale udoskonalać. Warto przeanalizować, na ile rzeczywiście zwiększa konwersję. Jeśli okaże się, że wynik nie będzie satysfakcjonujący, warto ją poprawić tak, aby jak najlepiej spełniała swoje zadanie.