Teksty SEO-friendly – czym są i jak je tworzyć?

Teksty SEO-friendly – czym są i jak je tworzyć?

Czasy stacjonarnych biznesów już dawno minęły — pora na Internet. Zamiast szyldu jest strona internetowa, która przyciąga klientów z oddali kilku kliknięć. A przynajmniej powinna… Przebić się w tłumie nie jest łatwo. Jak dotrzeć do klientów w epoce cyfrowego szumu? Z pomocą przychodzi SEO-friendly content.

Czym są teksty SEO Friendly?

Teksty SEO-friendly to treści, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google lub w innych wyszukiwarkach. Poprawna opty­ma­li­za­cja treści pod kątem robotów indeksujących strony prze­kłada się na osią­gnię­cie celów bizne­so­wych. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na przyciągnięcie potencjalnych klientów — użytkownicy najczęściej wybierają strony wyświetlające się jako pierwsze po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę. Jest zatem o co walczyć.

SEO-friendly content — charakterystyka

Kluczową rolę w przygotowaniu materiałów odgrywa copywriter. Osoba na tym stanowisku jest odpowiedzialna za stworzenie treści, które będą atrakcyjne dla odwiedzających stronę, a także rozpoznawane przez algorytmy wyszukiwarek internetowych.

Tekst SEO-friendly to przede wszystkim tekst dostosowany do pytań i potrzeb użytkownika. Dobry artykuł jest również „evergreenem” („wiecznie żywym”), czyli nie podlega szybkiej dezaktualizacji oraz stosuje przystępne, naturalne formy językowe (zamiast sztucznych fraz pisanych pod kątem wyszukiwarek internetowych).

Dużą pomocą w tworzeniu treści stanowią fora internetowe, komentarze pod postami na blogu i inne miejsca, w których internauci dzielą się swoimi przemyśleniami.

W tworzonym tekście wystarczy dodać chwytliwy nagłówek obiecujący rozwiązanie problemu (np. „10 sposobów na …”) oraz faktycznie spełnić dane słowo poprzez dostarczenie merytorycznych informacji — ruch na stronie gwarantowany.

Przeczytaj również: Jak wygląda struktura tekstu SEO?

Techniczne aspekty contentu SEO-friendly

A co z algorytmami wyszukiwarek internetowych? Aby ułatwić im pozycjonowanie strony, należy „przekonać” je o wartości, które odbiorca znajdzie w konkretnej witrynie. Praktycy marketingu zwracają uwagę na następujące elementy:

dobór słów kluczowych: czyli najważniejszych sformułowań w danym artykule, które podsumowują istotę danego zagadnienia. Narzędzia takie jak Google Keyword Planner czy SEMrush pozwolą znaleźć słowa kluczowe cieszące się największym zainteresowaniem;

  • optymalizację tytułu i nagłówków: to właśnie te elementy przykuwają wzrok użytkowników, pomagając szybko zorientować się w treści strony. Zastosowanie słów kluczowych oraz znaczników nagłówkowych (H1, H2, H3) jest świetnym pomysłem;
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne: wewnętrzne (do innych stron na naszej witrynie), jak i zewnętrzne (do wiarygodnych źródeł zewnętrznych) pomaga budować strukturę witryny oraz wskazywać wyszukiwarkom na istotne treści związane z daną tematyką;
  • stały monitoring: analiza danych z narzędzi takich jak Google Analytics pozwala na śledzenie zmian w ruchu na stronie oraz pozycjach w wyszukiwarce. To daje możliwość dostosowywania strategii i treści, aby osiągnąć lepsze wyniki.

Teksty SEO-friendly — podsumowanie

Początkujący copywriter nie ma przed sobą łatwego zadania: tworzyć treści w taki sposób, aby wypromować markę – to jedno. Mieć na uwadze dodatkowo zaangażowanie potencjalnych klientów i pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania — to drugie.

Aby efektywnie przejść przez cały proces, warto skupić się na docelowym odbiorcy: jego sposobie rozumowania i zgłaszanych potrzebach, a następnie odpowiedzieć na nie za pomocą tekstu lub treści promującej konkretną usługę.

Całość powinna być ujęta w ramy, które uatrakcyjnią daną stronę algorytmom wyszukiwarek. Słowa kluczowe, podsumowujące istotę tematu; jasna struktura pozwalająca ustrukturyzować wiedzę (tytuł, nagłówki, akapity) oraz nawiązania do treści uprzednio zamieszczonych na stronie lub treści zewnętrznych (odnośniki).

Autor tekstu: Paulina Laskowska

Trenerka personalna oraz medyczna, specjalizująca się w treningu dzieci i młodzieży. Sportowiec-amator z doświadczeniem w biegach średniodystansowych oraz sztukach walki. Prywatnie pasjonatka czytelnictwa oraz wystąpień publicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *