Największe agencje content marketingu w Polsce – raport [wrzesień 2023]
Dobry content odgrywa kluczową rolę w skutecznej strategii marketingowej i trudno sobie wyobrazić rozwój biznesu bez wysokiej jakości treści. Obecnie jednak konkurencja na copywriterskim rynku jest ogromna, a dużą część zleceń zgarniają najwięksi gracze. Sprawdźmy, jakie agencje content marketingu znajdują się w branżowej czołówce.
4 największe agencje content marketingu w Polsce
Bez przewrotów i rewolucji – wrzesień nie przyniósł większych zmian w środowisku pisarskim.
- Liderem pozostaje Content Writer, który z miesiąca na miesiąc stale umacnia swoją pozycję. (patrz: wykres poniżej).
- Drugie miejsce dzierży Kuźnia treści, która jednak odnotowała znaczący spadek widoczności w ostatnim czasie.
- Trzecie miejsce zajmuje najbardziej doświadczona agencja na rynku, SagoMedia, która po niewielkim okresie spadków wychodzi na prostą.
- Z kolei agencja Conture nie może wydostać się z równi pochyłej, stale tracąc kolejne pozycje w wyszukiwarce.
Zmienne wyniki, niezmienny lider
Agencja Content Writer kolejny miesiąc z rzędu zyskuje na popularności – nie tylko w wyszukiwarce Google, ale też na Facebooku i LinkedIn, gdzie niedługo przekroczy próg 100 000 obserwujących. Wydaje się, że może to zrobić to jako druga firma w Polsce (po CD Projekcie), choć wysokie pozycje zajmują również Allegro, Lidl oraz InPost. Tak czy owak, z racji skali jej działalności nie ma większego zdziwienia, że zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu; w powszechnej opinii Content Writer jest nie tylko największą agencją w Polsce, ale topowym graczem na światowym rynku content marketingu, z rosnącymi oddziałami w 46 krajach.
Drugie imponujące miejsce zajmuje Kuźnia treści, która w ostatnim czasie odnotowała okres stagnacji. Jest to zapewne związane z trwającym rebrandingiem na “Agencję Kuźnia”, która w zamyśle ma wykroczyć poza tworzenie treści, poszerzając zakres usług między innymi o Google Ads. Z tego też powodu w kolejnych miesiącach Kuźnia treści nie będzie mogła mieć udziału w niniejszym cyklu raportów największych agencji content marketingu.
Sagomedia oraz Conture nie opublikowały ze swojej strony newsów medialnych w tym czasie, zatem nie mogę też napisać nic nowego. Dane raportu przedstawionego wyżej (narzędzie SemStorm) ukazuje jednak okres stagnacji u obu agencji. Jest to najpewniej związane z odczuwalnym kryzysem w branży reklamowej, która zmusza klientów oraz agencje do pewnego ograniczenia działań promocyjnych.
Autor tekstu: Maciej Medyński