Ile kosztuje 1000 znaków u copywritera?

W wycenie usług copywritingu zazwyczaj używa się jednostki rozliczeniowej 1000 znaków ze spacjami (zzs). Ułatwia to ustalenia biznesowe, ale zzs to tylko odniesienie do objętości. Dopiero jakość i predestynacja jest wyznacznikiem do wyceny artykułu. Można zauważyć duże rozbieżności sumy 1000 zzs. Co wpływa na te różnice i ile zatem szacunkowo kosztuje 1000 znaków u copywritera? Sprawdź koniecznie!
Co wpływa na to, ile kosztuje 1000 znaków?
Na cenę wpływ ma przede wszystkim przeznaczenie tekstu oraz to, czy będzie go pisał profesjonalny copywriter, czy osoba, która tylko dorabia sobie na pisaniu. Za kompleksową, profesjonalną usługę płaci się relatywnie więcej w każdej branży, również copywriterskiej.
Koszt 1000 znaków w zależności od zleceniobiorcy
Copywriterzy o ugruntowanej renomie, mający na swoim koncie ciekawe realizacje, będą oczekiwać wyższego wynagrodzenia za swoją pracę, ale zaproponują adekwatnie wyższą jakość oraz wezmą odpowiedzialność za efekty.
Profesjonalny copywriter:
- Ma wysokie kompetencje w posługiwaniu się językiem korzyści i narzędziach SEO,
- Wykorzystuje w tekstach rzetelne dane. Jest skuteczniejszy, bo tworzy teksty, które wyczerpują temat. Nie tylko próbuje sprzedać produkt, ale również ofiarować czytelnikowi solidną dawkę wiedzy.
Koszt 1000 znaków w zależności od rodzaju tekstu
Publikacje na internecie stają się coraz bardziej wyspecjalizowane, więc nie można podać jednolitej stawki za 1000 zzs dla każdego wpisu o takiej samej objętości. W przypadku sloganów reklamowych, czy wpisów na Facebooka, wycenia się od sztuki.
Opierając się na internetowych źródłach, można powiedzieć, że popularny przedział cenowy netto to:
Wpisy:
- Strona internetowa 20-70 zł
- Facebook 25-100 zł za szt.
- Teksty zapleczowe 5 do 25 zł
Artykuły:
- Blogowe 8-60 zł
- Eksperckie 25-80 zł
Inne:
- Slogany – od 200-1500 zł
- Opis produktów i kategorii – 8-30 zł
- Precle – rzadko już brane pod uwagę przez copywritera, dawniej 5-8 zł
Gdybyśmy chcieli podać średnią cenę za 1000 znaków, byłoby to ok 10-25 zł netto
Pisanie tekstów w językach obcych – im rzadziej spotykany język, tym wyższe będą stawki,nawet do 400 % wyższe od polskich. Język angielski, ze względu na swoją popularność są tylko kilkanaście procent droższe, względem rodzimych wpisów.
Korzystanie z niższych ofert
Brak budżetu na marketing może zaowocować chęcią skorzystania z oferty najniższej na rynku. Nie brakuje takich ogłoszeń na portalach i grupach facebookowych, bo często studenci czy doraźni copywriterzy, chcą po prostu zarobić parę groszy na pisaniu.
Nie zawsze jednak wezmą odpowiedzialność za efekt, a przecież copywriting, to nie tylko zapełnianie luk na naszej witrynie, ale coś, co stanowi o jej istnieniu w wynikach wyszukiwania.
Zastanówmy się, czy planując przestrzeń w swoim domu, powierzyliśmy to przypadkowej nieznajomej osobie, tylko dlatego, że jest tania?
Sprawy marketingowe i wizerunkowe nie opłaca się na dłuższą metę pozostawić przypadkowi.
Nasza firmowa witryna, fanpage czy blog firmowy to nasza wizytówka, komunikat dla klientów, jak chcemy być postrzegani.
Z drugiej strony, jeśli copywriter posługuje się poprawnie językiem, to mało znaczące wpisy można przekazać tańszym zleceniobiorcom.
Podsumowanie
Stawki za copywriting drożeją, bo wzrasta świadomość siły contentu na rozwój biznesu.
Dla niektórych to zaskoczenia, że strona tekstu może kosztować kilkaset złotych,
ale należy pamiętać, że niejeden tekst czy slogan skierował biznes na wyższy poziom i pozyskał lojalnych klientów.