Copywriting – co to jest i dlaczego dobre teksty są tak ważne?

Co to jest copywriting? Sprawdź!

Marketing online staje się silną branżą, a zainteresowanie pracą w tym sektorze wciąż rośnie. Nic dziwnego, gdyż są to zajęcia ciekawe, wymagające kreatywności, ale też znajomości pewnych zasad. Wszystko kręci się wokół ludzi i treści, a podstawowym elementem tej rozpędzonej maszyny jest tajemniczy copywriting.

Czy copywriting jest potrzebny?

Mówią, że dobra reklama jest „dźwignią handlu”. Do piekarni często wchodzimy po wypieki, gdy poczujemy zapach pieczywa – świeżo wypiekanych bułeczek, ciastek lub drożdżówek. W ten sposób piekarnia może zyskać nowych klientów, smaczny zapach jest jej wizytówką, reklamą. Twój asortyment nie skusi przechodnia zapachem, jeśli nie prowadzisz piekarni, ale mogą to zrobić dobrze przygotowane treści. To właśnie jest copywriting.

Dzięki niemu klient natrafi na Ciebie w sieci, a później być może skorzysta z Twoich usług i w ten sposób zarobisz. Nieopodal piekarni trzeba przypadkiem przejść, a dobrej jakości content często sam „wpada w ręce” potencjalnym zainteresowanym.

W dobie dopasowanych treści każde słowo ma znaczenie i może przyczynić się do naszego sukcesu lub porażki. Warto więc zainwestować w słowo, czyli w reklamę oraz zbudować swój wizerunek za pomocą treści w Internecie.

Kobieta wykonująca copywriting.

Czym jest copywriting?

Trudno przetłumaczyć to słowo na język polski. Copywriting to tworzenie tekstów marketingowych i tekstów użytkowych w różnych formach. Wlicza się w to artykuły na bloga, treści eksperckie, content na strony WWW, treści reklamowe, właściwie wszystko, co trafia do Internetu.

Podstawą copywritingu jest znajomość zasad marketingu online oraz wiedza na temat tego, jakie czynniki wpływają na zwiększenie konwersji, wysoką ilość wyświetleń oraz duże zasięgi stron, tekstów czy postów. Marketing internetowy jest dobrze działającą maszyną, którą nieustannie trzeba napędzać nowymi treściami, ale nie takimi z przypadku.

Teksty muszą być spójne, grafika dopasowana, estetyka strony zachowana, a język dostosowany do klientów. Informacje muszą być rzetelne, a teksty zgodne ze standardami SEO i jednocześnie przyjazne w odbiorze. Nie jest to łatwe zadanie, nie każdy jest w stanie sobie z tym poradzić zajmując się jednocześnie swoim biznesem. Rada na to – profesjonalny copywriting. Zawodowy copywriter to osoba tworząca spersonalizowane treści w ramach obranej strategii content marketingowej.

Copywriting – dlaczego dobre teksty są tak ważne?

Copywriting jest jak wizytówka. Dzięki niemu budujemy swoją markę, stajemy się widoczni, przyciągamy klientów, zostajemy zauważeni. Bez dobrze przygotowanej treści wyszukiwarka nie będzie z nami współpracować. Google jest narzędziem, które podsuwa content użytkownikom Internetu na podstawie pewnych algorytmów. Jeśli nasze teksty nie będą zgodne z zasadami SEO, są bardzo małe szanse, że dotrzemy z ofertą do szerokiej publiczności. Teksty muszą być spójne, grafika dopasowana, estetyka strony zachowana, a język dostosowany do klientów.

Ponadto, copywriter jest też… pisarzem. Nikt nie będzie czytał nudnych i nieciekawych treści. Copywriting to nie tylko pisanie tekstów w celu spełniania wymagań robotów Googla. To pisanie tekstów sprzedażowych, perswazyjnych, informacyjnych i przyjemnych w odbiorze – tworzymy przede wszystkim treści dla ludzi, bo to oni są bezpośrednimi odbiorcami biznesu klienta. Ważne, aby artykuły były również merytoryczne, a zawarte w nich informacje prawdziwe oraz przydatne.

Czy warto w niego zainwestować?

Tak. Odpowiedź na to pytanie jest już od dawna jasna. Na rynku pracują dziesiątki agencji i setki copywriterów i content specjalistów.

Wszystkie dobre podmioty na rynku tworzą zoptymalizowane i poprawne treści. Wiedzą, jak stworzyć tekst poprawny technicznie, funkcjonalny i przyciągający uwagę. Eksperci wiedzą też, jak sprzedawać i pisać kreatywnie. To wszystko trzeba zestawić z indywidualnym profilem zamawiającego i skonfrontować z grupą docelową klienta.

Ponadto zlecenia muszą być wykonywane na czas, a wszystko musi przynosić widoczne rezultaty w postaci m.in. zwiększonych zasięgów. Copywriting to nie taka prosta sprawa, jak mogłoby się wydawać. Bez odpowiedniego przygotowania możemy nie być w stanie prowadzić swoich profili w sieci w sposób sprawny i skuteczny.

Podsumowanie

Copywriting jest jak uprzejmy consierge w hotelu, który otwiera drzwi i zaprasza do środka. Dobra treść sama na siebie pracuje, tworzy wizerunek eksperta i efektywnie sprzedaje, dlatego dobry copywriting i strategia marketingowa muszą iść w parze, najlepiej gdy wszystko dzieje się pod okiem doświadczonego copywritera.

Dobry content to warunek niezbędny, aby zostać zauważonym w sieci. Warto skorzystać z pomocy profesjonalistów i skupić się w pełni na prowadzeniu wysokiej jakości biznesu. Copywriting to szansa na wyjście do świata. Jeśli chcesz, aby świat poznał Twoją markę i Twój produkt, poszukaj odpowiedniej dla swojego biznesu agencji content marketingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *